SEA: Tips and tricks

Wat is SEA?

SEA oftewel search engine advertising: Het is de snelste manier om ervoor te zorgen dat potentiële kopers op jouw website belanden. Kun je wel wat nieuwe bezoekers gebruiken? Of wil je meer producten of diensten verkopen? Hier lees je wat SEA is en hoe je dit op een doeltreffende manier voor jouw bedrijf inzet.

Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

De resultatenpagina van Google kun je als het ware opdelen in twee gedeeltes. In het eerste gedeelte worden de betaalde zoekresultaten vertoond. Het andere gedeelte bestaat uit de organische zoekresultaten (hier is niet voor betaald).

SEA: Met SEA (zoekmachine adverteren) adverteer je in het zoeknetwerk van Google. Hierdoor kom je boven of onder de organische zoekresultaten te staan. Wil je adverteren in het zoeknetwerk? Dan kun je een bod plaatsen op de zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn. Op welke positie de adverentie vertoond wordt, is afhankelijk van het bod, de relevantie van je advertentie en de kwaliteit van de landingspagina.

SEO: Is jouw bedrijf relevant genoeg voor de zoekterm waarop iemand zoekt? Dan wordt jouw website in de organische zoekresultaten van Google vertoond. Een vermelding in dit gedeelte is gratis. Toch kom je hier niet zomaar tussen te staan. De website moet in ieder geval aansluiten bij de zoekopdracht. En voor een betere vindbaarheid van je website is een hoge ranking van belang. 

Voor een optimaal resultaat is het raadzaam om een online marketingbureau in te schakelen. Maar je kunt natuurlijk ook zelf met SEO aan de slag gaan.

Benodigdheden om een SEA-campagne op te zetten