Verover social media! 

Social media draaien 24/7 en daar zijn wijzelf schuldig aan. Hoeveel uur zitten we dagelijks wel niet over 1 van de vele social media platformen te scrollen? Onbewust ontzettend veel! Instagram, Facebook en of TikTok zijn ontzettend populair, alhoewel twitter ook steeds meer terrein aan het terug veroveren is! Daaropvolgend komen we dan ook op het volgende probleem: Hoe val je met jouw bericht op tussen de duizenden andere berichten? De oplossing lees je hier:

Video content

Video content is dé oplossing om op social media op te vallen. Zeker met high quality video content spring je in het oog bij jouw doelgroep. Breng je product, dienst of bericht dus aan de man middels (high quality) video content. 

Weet je trouwens wat het voordeel is van video content ten opzichte van een statisch bericht? Je kunt jouw emotie en gevoel goed uiten. Hiernaast kun je de nadruk op specifieke punten uiten. Dat is dan ook de reden dat TikTok in zeer korte tijd razend populair is geworden. Het platform waar video content centraal staat, blijft groeien in gebruikers. En dit komt doordat de doelgroep van TikTok alsmaar blijft groeien!

Waarom video content?

Zoals we aangaven, kan je in video’s je emotie kwijt, een gevoel opwekken bij de consument en de nadruk op specifieke hoogtepunten leggen. Maar waarom is video content nog meer de oplossing om social media te veroveren? Over een statisch social media bericht wordt vaker heen gescrold. Het is heel simpel, mensen stoppen eerder met scrollen bij het zien van een video. 

Eveneens heeft video content het voordeel dat je een verhaal kunt overbrengen in één social media bericht. Dat in tegendeel tot statische berichten, waar je vaak meerdere berichten moet plaatsen om een verhaal over te brengen (storytelling). En de kans is dan vele male groter dat het verhaal niet overkomt, omdat de klant niet alle berichten ziet op zijn of haar tijdlijn. Een gemiste kans als je het ons vraagt. Het is al helemaal zonde, als je weet dat dit te voorkomen valt. Creëer een top-of-mind gedachte door kwalitatieve video content op je socials te plaatsen.

Zie jij het belang van high quality video content ook in? Zorg dan dat je opvalt in de al zo overvolle tijdlijnen van je potentiële klanten. Breng je verhaal over en maak een gevoel los bij de consument van de video. Zo creëer je gelijk een professionele tijdlijn als iemand je profiel bekijkt. Een win-win situatie, mis deze kans niet!