Verover social media! 

Social media draait 24/7 en daar zijn wijzelf schuldig aan. Hoeveel uur zitten we dagelijks wel niet over 1 van de vele social media platformen te scrollen? Onbewust ontzettend veel! Instagram, facebook en of TikTok zijn ontzettend populair, al hoe wel twitter ook steeds meer terrein weer aan het terug veroveren is! Daaropvolgend komen we dan ook op het probleem, want hoe val je met jou bericht op tussen de duizenden andere berichten? Daar hebben we de oplossing voor, lees het hieronder:

Video content

Video content is dé oplossing om op social media op te vallen, al helemaal High quality video content. Breng je product, dienst of bericht aan de man middels video content. Weet je wat het voordeel is van video content t.o.v. een statisch bericht? Je kan je emotie, gevoel en de nadruk op specifieke punten uiten. Dat is dan ook de reden dat TikTok in zeer korte tijd razend populair is geworden. Het platform, waar video content centraal staat, blijft groeien in gebruikers, omdat de doelgroep aan het groeien blijft. 

Waarom video content?

Zoals we aangaven, kan je in video’s je emotie kwijt, een gevoel opwekken bij de consument en de nadruk op specifieke hoogtepunten leggen. Maar waarom is video content nog meer de oplossing om social media te veroveren? Over een statisch social media bericht wordt vaker langs heen gescrold. Het is heel simpel, mensen stoppen eerder met scrollen bij het zien van een video. 

Eveneens heeft video content het voordeel dat je een verhaal kunt overbrengen in 1 social media bericht. Dat in tegendeel van statische berichten, waar je vaak meerdere berichten moet plaatsen om een verhaal over te brengen (storytelling). En de kans is dan vele male groter dat het verhaal niet overkomt, omdat de klant niet alle berichten ziet op zijn of haar tijdlijn. Een gemiste kans als je het ons vraagt. 

Het is al helemaal zonde, als je weet dat dat te voorkomen valt. Creëer een top-of-mind gedachte door kwalitatieve video content op je socials te plaatsen.

Hopelijk zie jij het belang van high quality video content ook in, zoals wij dat doen. Zorg dat je opvalt in de al zo overvolle tijdlijnen van eventueel je klanten. Breng je verhaal over en maak een gevoel los bij de consument van de video. Hierdoor creëer je gelijk een professionele tijdlijn als iemand je profiel bekijkt. Een win-win situatie, mis deze kans niet!

Deel op Facebook
Deel op Twitter