Wat zijn de digitale trends voor de rest van 2022?

Het digitale marketinglandschap is voortdurend in beweging. Ga jij niet mee met de ontwikkelingen, dan heeft dat vaak een averechts gevolg voor jou. In onze blog ontdek je de digitale trends zijn voor de rest van 2022. Lees snel verder.

Social media

Social media zijn in de 20e eeuw niet meer weg te denken. Het een na het andere platform komt op de markt én de bestaande platformen penetreren zichzelf steeds dieper in de markt. Een recent platform dat als kool is gegroeid is TikTok. Dit platform is visueel ingesteld en over het algemeen video gericht. Hoewel TikTok vooral onder de jongeren en jongvolwassenen booming is, weten steeds meer volwassenen de app te vinden. Dit levert weer kansen op voor jou als ondernemer of marketeer. Video content is krachtig, dat beaamt de snelle groei van TikTok. 

Linkbuilding

Wellicht voor de geïntegreerde marketeer niks nieuws, maar alsnog blijft linkbuilding de methode om online vindbaarheid te creëren in zoekmachines als Google. Het kan echter lastig zijn om te linkbuilden als je geen eigen netwerk van sites hebt om mee te ruilen. of als er geen kwalitatieve of relevante websites zijn. Linkbuilding websites vinden kan dan ook een grote uitdaging zijn, maar gelukkig is dat door de website Artikelenkopen.nl niet meer het geval. 

Artikelkopen.nl is dé webshop voor linkbuilders. Hier vind je een gevarieerd aanbod van kwalititatieve en relevante websites waardoor jij wel kan linkbuilden voor jouw website of webshop. Zo krijgt ook jouw domein waarde binnen Google. 

Neuromarketing

Veel bedrijven hebben een bepaalde marketing- en communicatiestrategie. Echter kan dit nog effectiever worden toegepast, namelijk door neuromarketing. Het doel van neuromarketing is dat wij de klant nog beter begrijpen. Hiermee bedoelen wij zijn of haar reactie op marketingstimuli. Impulsen die tijdens het proces naar de hersenen wordt gestuurd wordt gemeten en uitgewerkt. 

Het klinkt behoorlijk diepgaand en dat is het ook. Gelukkig zijn er vandaag de dag al verschillende onderzoeken online te vinden. Echter is en blijft het een grote uitdaging voor bedrijven om hun klanten te begrijpen. Dit heeft als gevolg dat klanten nauwelijks of geen binding krijgen met het betreffende bedrijf. Met neuromarketing kan jij als online marketeer op dat soort pijnpunten inspelen. 

Wij begrijpen dat neuromarketing diepgaand is en niet voor iedereen is weggelegd. Toch verwachten wij dat neuromarketing in de toekomst een steeds grotere rol gaat spelen in marketingstrategieën. Want vandaag de dag zijn er veel onderzoeken gaande omtrent dit onderwerp en die informatie zal in de toekomst effectief worden toegepast. 

Wij hopen via onze bovenstaande 3 tips jou te hebben geïnformeerd, geamuseerd en bovenal geactiveerd om de digitale trends voor de 2e helft van 2022 niet te missen. Pas ze toe, test wat het best werkt, implementeer de verbeterpunten en geniet van het resultaat.